OMG-hamburgaren

Ja hamburgarna jag gjorde idag bar det godaste jag någonsin ätit tror jag!

image

Eget hembakat bröd, egen dressing och så klart egen hamburgare.
I hamburgaren hade jag färs såklart,
sweet baby rays barbecue sås,
lök,
salt och peppar
Och lite grillkrydda.
Och sedan grilla dem.

Ojoj!!
Brödet blev dock lite för kompakt men det slank ner ändå!

(Riktigt nöjd med bilden, gäller bara att hitta rätt ljus 😄)

Bakning!

Idag har det bakats här hemma!

image

Kolakakor, dadelbollar aka raw chokladbollar och maryland kakor. Alla tycker raw chokladbollar låter äckligt, även jag innan jag smakade. Men det smakar faktiskt mycket likt vanliga chokladbollar :mrgreen:
De andra kakorna är inte i närheten av nyttiga men ojoj så goda!

Men håller på här hemma att bli av med sockret. Tycker det går bra. Började i måndags haha. Men inget godis än och har bara smakat på kakorna. Och kanske en glass slunkit ner. Men förra veckan skulle jag kunnit hinna käka upp ett antal hekto godis vid denna tid, så framsteg. Jag har dock ett beroende som blir svårare. Min älskade coca-cola. Inte bra alls men något beroende måste jag ha, dock i kontrollerade former typ en lite i veckan istället för in dagen. Haha kanske inte så allvarligt xD
Nu ska de sista kilona bort!

Älska sitt jobb

Ja man måste ju bara älska sitt jobb. Detta är vad jag gjort idag

image

En mycket fin pärlplatta jag satt med ett tag ^^ vi har haft 12 barn på 6 personal. Sedan har jag ju gjort annat med.

image

Och sedan tittat på älsklingsfilmen ”Frozen”!

För er som inte vet så är jag förskollärare.

Har nu jobbar i ca 2,5 månad 🙂 och trivs jättebra. Men det är lite ruljans på personal och barn så det är smått kaos. Men man får göra det bästa av situationen.